Voor de bouw heb ik gebruik gemaakt van de tekening uit het engelse maandblad RCM&E uitgave juli 2011, het ontwerp is van Peter Miller. Het orginele ontwerp is bedoeld voor een 6 cc viertakt of 4 cc tweetakt. Omdat ik langzaam over wil stappen op elektro heb ik intern enige aanpassingen moeten doen zodat accu, regelaar enz. een plaats kregen.
Data ( tussen haakje volgens ontwerp)
Modeltype; Fournier RF-4D
Ontwerp; Peter Miller
Spanwijdte; 194 cm
Lengte; 104 cm
Schaal; 1 : 6
Motor; Simprop MT 35-11 ( .30 fourstroke or .25 twostroke )
Esc; Roxxy 40A
Accu; 3S1P 3200 ma. 20C
Gewicht vliegklaar; 1680 gr. ( 1640 gr.)
Om het zwaartepunt op de juiste plaats te krijgen moest er 330 gr lood in de neus. E.e.a. door het gwicht verschil tussen elektro- en brandstofmotor.

Onder bovenstaande registratie vliegt het toestel in Duitsland.